[유니티(Unity)] (Post Process) Grain

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그레인(Grain)
 효과는 실제 카메라가 만들어내는 효과를 에뮬레이트하여 카메라 필름의 작은 파티클이 이미지에 미치는 거칠고 가공되지 않은 느낌을 구현합니다.  이 효과는 특히 공포 게임에서 필름의 시각적 결함을 에뮬레이트하기 위해 흔히 사용됩니다

참고 : https://docs.unity3d.com/2018.1/Documentation/Manual/PostProcessing-Grain.html
 

Unity - Manual: Grain

Grain The effect descriptions on this page refer to the default effects found within the post-processing stack. Film grain is the random optical texture of photographic film due to the presence of small particles in the metallic silver of the film stock. T

docs.unity3d.com

Post Process 시작

 

[유니티(Unity)] (Post Process) start

시작에 앞서 유니티 Post Process를 공부하면서 정리할 겸 기능과 효과들을 하나하나 블로그에 정리해 나갈 생각입니다. 독학으로 하는 공부다 보니 빠진 부분과 틀린 부분이 있으면 댓글 남겨 주

junbastick.tistory.com


Grain 설명
참고 : https://learn.unity.com/tutorial/post-processing-effects-grain#
 

Post Processing Effects: Grain - Unity Learn

Grain can be used to emulate imaging technology, or shape the atmosphere of a scene. In this tutorial, you’ll learn how to apply and adjust Grain as a Post Processing Effect.

learn.unity.com

Component

속성 설명
Colored Grain 효과의 색 사용을 활성화합니다.
Intensity Grain 효과의 세기 입니다. 높을수록 Grain이 더 잘 보입니다.
Size Grain 효과의 입자 크기를 조절합니다.
Luminance
Contribution
씬 밝기를 기반으로 그레인 리스폰스 커브를 제어합니다, 값이 작을수록 어두운 영역에 그레인이 적습니다.

테스트
On,Off

On
Off

Colored

Colored : False
Colored : True

Intensity

Intensity : 0
Intensity : 1

Size

Size : 0.3
Size : 3

Luminance Contribution

Luminance Contribution : 0
Luminance Contribution : 1

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